Torsdag 26 januari

Vintersol och snö, aah, njutning på högsta nivå! Ridturen blev dock inte så spännande, bara en lull-tur förbi industriområdet. Idag satt jag på Cinna och Daniella på Peia.
På vägen hem från stallet hämtade jag ut Mathildes nya bilbarnstol på Ica/Posten. Inte det lättaste visade det sig eftersom paketet var i storlek med en liten bil och i total avsaknad av handtag. Dessutom skulle jag balansera min plånbok och A:s pass uppepå. (Hans pass behövdes eftersom stolen var beställd i hans namn.) Det var inte den smidigaste promenaden från Ica till bilen men säkerligen den snabbaste!

Efter stallet så styrde jag, A och Mathilde mot Maxi och veckans handling. Vi hittade allting och fick bara leta lite. De håller på och bygger om hela Maxi och det ställer till det lite. Där parmaskinkan förut har legat fanns nu riven ost. Där salami och andra charkpålägg brukade ligga fanns nu olika sorters smörgåsröror. Dessutom sitter bebishyllorna i princip ihop med katt- och hundmatshyllorna så en vacker dag lär Mathilde serveras Vov hundmat till frukost :p

På kvällen var det min tur att fixa mat. På menyn stod pasta med spenat- och ädelostsås toppad med krispig bacon. Mäktigt och väldigt gott!

Nu ska jag ta och hoppa i säng. Imorgon ska jag en sväng till Malmö och se om jag kan hitta någon liten födelsedagspresent till A. Jag har fixat det "stora" paketet, ska hämta ut det på Posten imorgon, men något litet från Mathilde kan väl också vara rimligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0