Tisdag 24 januari

Ännu en vintersolig dag är till ända. Red ut en sväng med Daniella och ponnyerna uppförde sig finfint. Peia har fattat tycke för Daniellas hund Vilgot och han är synnerligen förtjust i henne också. Sätter man upp Vilgot på Cinna så är han så spänd att han inte ens vågar sätta sig ner. Sätter man honom på Peia så sätter han sig lugnt ner eller trippar omkring med viftande svans. Det kanske är så att den bruna färgen är mer förtroendeingivande än den gula :p

På kvällen har vi sett på herrarnas slalom och ätit Appes smaskiga lahmacun. (Det är en turkisk rätt, ungefär som en pizzarulle fylld med färs, tomat, vitlök, persilja och lök. Tillagas i ugn och avslutas med att citron pressas över.)

Jag tror att jag ska gå och sova snart. Imorgon väntar ännu ett insläpp och på kvällen ska jag och Mathilde hem till Emelie. Hoppas på en trevlig kväll. Mathilde får iaf träffa en gammal polare, den grå kattungen som föddes i stallet. Den katten sov ibland i Mathildes åkpåse så vi får se om de känner igen varandra :)
Dessutom ska vi imorgon släppa ihop småpojkarna (Keso, Nurre och Knut) med Mr Gill. Hoppas att det går bra. Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran så kanske det blir några spexiga bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0