Lördag 28 januari

Idag var det en tidig morgon. Åkte till stallet så jag var där ungefär vid 7. Gav hästarna kraftfoder och släppte ut samtliga 13 hästar. När Peia och Cinna ätit upp sitt frukosthö plockade jag in dem igen. Det var dags för frisering. Båda hästarna uppförde sig skapligt men Peia var något otåligare än sin ömma moder. Överlag är Peia en lite mer rastlös dam så det överraskar ingen.
När hästarna var färdigstylade fick de på sig varsitt brunrutigt vintertäcke med hals och väl ute i hagen for båda iväg i glada bocksprång. Knäppskallar!

Åkte hem vid lunch, via Willys där jag köpte frallor, duschade och klädde på mig normala kläder och hämtade sen Appes mamma och ena syster på busstationen. Fikade gott och pratade en del om allt möjligt innan de vid 17.20 tog bussen mot Lund för att sen ta tåget mot Höör.

Kvällen har mest inneburit tittande på dagens inspelade Vinterstudio. Tyvärr mest SM-veckan, inte lika kul som världscup men det duger som bakgrundsunderhållning.
Ska nog försöka sova lite skapligt så jag kommer iväg till stallet hyfsat tidigt. Ska rida Peia och eventuellt rida Cinna också, förutom det tråkiga stallpysslet. (Den som kommer på ett gratis sätt att slippa mocka borde få Nobelpriset!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0