Onsdag 8 februari

En helt vanlig onsdag, inga extravaganser på något vis. Åkte till stallet på eftermiddagen och red ut en sväng tillsammans med Daniella och Emelie. Jag red idag Cinna och Daniella satt på Peia. Peia som för övrigt hade käkat turbofoder och drog iväg i en väldig hastighet.
Efter ridturen tog jag in hästarna och mockade hagarna. Avslutade stallvistelsen med att jobba Keso en stund i ridhuset. Han skötte sig mycket bra och visade sig kunna både "skritta", "trava", "galopp", "sakt av" och "gör halt". Duktiga, fina ponnyskrutt!
Appe och Mathilde kom till stallet som en överraskning så Mathilde fick klappa om alla hästar i stallet innan vi åkte hem.

På kvällen stod jag för maten, cajunkyckling från woken med glasnudlar. En ny rätt men den visade sig vara enkel och väldigt god :)
Har sett på Sveriges Mästerkock och ska strax avsluta dagen med melodikrysset. Sen är det sovdags, imorgon ska jag och Daniella träffas i stallet redan vid 8 så jag får stiga upp vid 7-tiden. Skönt att starta dagen i skaplig tid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0