Lördag 4 februari

Om jag tidigare har suckat över den borttappade vintern så fick jag imorse tillbaka för det. Termometern visade på -16 grader och det gnistrade om den lilla snö som fanns. När alla hästar fått frukost och blivit utsläppta till hagarna så steg solen och började värma. För faktiskt, solen värmer redan i februari!
När jag fixat klart mockning och vatten i ena stallet kom Emelie så jag hade sällskap när jag mockade till Peia och Cinna. När allt sådant pyssel var klart plockade jag in Cinna och Emelie tog in Mr Gill. Vi red en sväng bort till banvallen där vi både kunde trava och galoppera. Pållarna verkade rätt obekymrade av kylan så de drog på rätt ordentligt. Särskilt Gilly som studsade både hit och dit och ibland jämfota. Cinna var också pigg men hon går ju mest framåt. Dock kunde hon knappt trava utan galopp var bättre :)

När Cinna efter ridturen var avsadlad och utsläppt i hagen, nu med dubbla täcken, plockade jag in Peia. Vi gjorde sen sällskap med Anna och Bella på en promenad. Peia är numera så pigg att hon, förutom sina vanliga skutt åt alla möjliga håll, bockar och sparkar bakut även i skritt med mig till fots. Knasponny!

Jag kom hem vid lunchtid och har därefter duschat, ätit lunch (italiensk tomatsoppa med mozzarella och basilika samt ugnsbröd med färskost) och kikat på Junior Masterchef Australia. Nu ser vi på skidor, precis som vilken helg som helst på vinterhalvåret ;)

Bilden är dock från igår men vädret var tämligen likartat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0